Shell en Uber versnellen en vergemakkelijken de overstap naar elektrisch rijden
Shell, de energiegigant met Brits-Nederlandse roots, en Uber kondigen vandaag een nieuwe samenwerking aan om elektrisch rijden in Nederland toegankelijker te maken. Deze samenwerking bouwt voort op het bestaande wereldwijde partnerschap tussen Shell en Uber en maakt Nederland de eerste markt in de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) waar deze samenwerking wordt uitgerold.
Chauffeurs die gebruikmaken van het Uber platform krijgen met de Shell kaart toegang tot meer dan 750.000 laadpunten waarvan 100.000 snelladers van het Shell netwerk en het partnernetwerk, in meer dan 24 landen in Europa. De chauffeurs profiteren dankzij de Shell kaart van gunstige marktconforme tarieven en kunnen genieten van kortingen voor laden bij Shell Recharge-punten. Via hun eigen account in de Shell Fleet App kunnen chauffeurs gemakkelijk laadpunten vinden, prijzen bekijken en hun uitgaven bijhouden. Daarnaast biedt het partnerschap extra voordelen: zo krijgen chauffeurs één pas voor tanken, laden, carwash & auto- en shopproducten. Dit alles inzichtelijk op één factuur met krediet en de mogelijkheid om Air Miles te sparen.
Deze samenwerking maakt elektrisch rijden eenvoudiger en betaalbaarder, en draagt bij aan de duurzaamheidsdoelen van Uber.
Maurits Schönfeld, General Manager Noord-Europa bij Uber, zegt: “Deze samenwerking met Shell stelt ons in staat om onze chauffeurs eenvoudiger toegang te geven tot een uitgebreid laadnetwerk, waardoor elektrisch rijden voor hen aantrekkelijker wordt. Door de toegang tot laadmogelijkheden te verbeteren, willen we chauffeurs helpen om gemakkelijker de overstap naar elektrisch rijden te maken, wat uiteindelijk ook onze passagiers ten goede komt.”
Fedde Wielenga, Head of Fleet Solutions – Netherlands bij Shell: “Met Uber als partner zetten we een belangrijke stap in het toegankelijker maken van ons laadnetwerk voor een bredere groep gebruikers. Ons doel is om elektrisch rijden aantrekkelijk en praktisch te maken voor chauffeurs die dagelijks de weg op moeten. Nederland is de eerste markt in deze regio waar we dit partnerschap uitrollen, en we verwachten dat dit model ook in andere landen succesvol zal zijn.”