PreZero lanceert nieuwe merkcampagne ‘Waar wacht je nog op? Met PreZero naar Zero Waste’
Zero Waste, een samenleving waarin we afval voorkomen, minder weggooien, meer hergebruiken en samen de grondstoffen van de aarde sparen, is iets waar bedrijven vandaag mee moeten starten. De tijd van vrijblijvend praten over duurzaamheid is voorbij; het is tijd om te handelen. Elke kilo afval die we voorkomen, elke grondstof die we hergebruiken, telt. Daarom start PreZero een nieuwe merkcampagne die bedrijven oproept om nu stappen te zetten op weg naar Zero Waste.
Onder het motto ‘Waar wacht je nog op? Met PreZero naar Zero Waste’ laat de campagne zien dat duurzaam ondernemen niet ingewikkeld hoeft te zijn. Het is vooral een kwestie van beginnen. Van afvalanalyses en bronscheiding tot het hergebruiken van waardevolle grondstoffen, PreZero zorgt voor inzicht en helpt bedrijven om in actie te komen en meters te maken.
Anthonita van Egmond, manager Communicatie bij PreZero: “Duurzaam inkopen, het helpen bij CO₂-rapportages en het doorvoeren van acties voor afvalvermindering: met concrete en haalbare oplossingen kunnen bedrijven vandaag al starten op hun weg naar Zero Waste. Met afval voorkomen en verminderen of hergebruiken. Wij denken niet alleen mee, we zorgen er samen voor dat het ook echt lukt.”
Zero Waste hoeft niet ingewikkeld te zijn Van Egmond: “De tijd om in actie te komen is nu. We moeten goed voor onze aarde zorgen. In gesprekken met organisaties horen we vaak dat ze wel willen verduurzamen, maar dat Zero Waste nog complex of ver weg lijkt. Als iets om uit te stellen.”
Met deze campagne maakt PreZero duidelijk dat er meer kan dan je denkt. In alle uitingen op radio, in print, online en langs de weg, zet PreZero letterlijk een streep door abstracte gedachten en vergezichten. Wat overblijft, is actie. De boodschap is helder: niet dromen, maar doen. Zero Waste hoeft niet ingewikkeld te zijn. Met de juiste inzichten en ondersteuning kan ieder bedrijf vandaag beginnen.
Campagne in heel Nederland zichtbaar
Vanaf 27 oktober is de PreZero-commercial twee weken lang te horen op de radio, onder meer op NPO Radio 1 en 2, 3FM en BNR. De campagne is ook te zien in dagbladen zoals NRC en FD, online en op diverse locaties langs de weg. De online campagne loopt langer door, richt zich specifiek op bedrijven die willen verduurzamen en biedt een laagdrempelige eerste stap via prezero.nl.
