Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Albron en Boon Food Group kondigen vandaag een strategische samenwerking aan voor de exploitatie van het nieuwe supermarktconcept van Albron in Center Parcs-parken in Nederland en België. Door deze krachtenbundeling zullen de supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf. Deze samenwerking betekent een versterking van het aanbod, waarbij gemak, duurzaamheid en verse en regionale specialiteiten centraal staan.
Met deze nieuwe stap speelt Albron, de gevestigde horeca- en retailpartner van Center Parcs, in op de veranderende wensen van vakantiegangers. “We weten dat gasten tijdens hun verblijf een andere eetbehoefte hebben dan thuis. Het gaat veel meer om lekker eten, samen genieten en tijd besparen,” aldus Jan Willem Hilbron, Algemeen Directeur van Albron. “Door met Boon Food Group samen te werken, kunnen we een flexibel en gastgericht aanbod neerzetten dat inspeelt op deze behoeften. We maken het hiermee nóg makkelijker voor gasten om van hun vakantie te genieten, zonder concessies aan kwaliteit.”
Boon Food Group, een familiebedrijf met meer dan een eeuw ervaring in de levensmiddelensector, brengt haar expertise in bij het herontwerp van het supermarktassortiment. “Deze samenwerking met Albron sluit goed aan bij onze strategische koers om verbinding met de recreatiesector te intensiveren,” zegt Arij Boon, CEO van Boon Food Group. “Wij willen vakantiegangers de kwaliteit en het gemak bieden die passen bij hun vakantiebeleving en hun verblijf bij Center Parcs onvergetelijk maken.”
Gasten kunnen straks rekenen op een uitgebreid versassortiment, met veel gemakkelijke maaltijden en producten van premiumkwaliteit. Daarbij wordt met de lancering van een nieuwe webshop het gemak nog verder vergroot: gasten kunnen hun boodschappen vooraf bestellen, zodat bij aankomst bijvoorbeeld hun favoriete drankjes al koud in de koelkast staan. Zo kunnen zij optimaal genieten zonder veel tijd in de supermarkt of keuken door te brengen.
Over Albron en Boon Food Group
Albron is sinds 2010 verantwoordelijk voor de horeca- en retailconcepten bij tien Center Parcs-parken in Nederland en België. Met de verlenging van haar contract tot 2035 zet Albron een ambitieuze koers in voor vernieuwing en kwaliteit. De komende jaren investeert Albron in totaal €39 miljoen om de winkelervaring en de horeca in de parken naar een hoger niveau te tillen.
Boon Food Group is een familiebedrijf met een rijke historie en een heldere toekomstvisie. Boon exploiteert de supermarktketen Boon’s Markt en biedt via Zorgboodschap een totaaloplossing voor de zorg met maatwerk en ontzorging op het gebied van eten en drinken. Via het groothandelskanaal levert Boon aan een divers klantenportfolio met online spelers, etnische winkels, grenshandel en zelfstandige ondernemers. Daarnaast heeft Boon Food Group een sterke export- en tradingtak met NLfood en BFG Trading. Als lid van Superunie profiteert Boon Food Group van scherpe prijsafspraken en biedt het een breed assortiment dagelijkse producten.
De samenwerking tussen Albron en Boon Food Group is een belangrijke stap in de vernieuwing van het foodconcept The Food Market bij Center Parcs en belooft gasten een nog betere beleving van gemak, kwaliteit en lokaal aanbod tijdens hun vakantie.